Telapak Tangan

Bila aku mulai menadahkan tanganku, ku tahu Tuhan mencapai dan mengangkatnya tinggi..
Pada saat di mana aku kehilangan arah dan tujuan hidup.. Engkau memberikan aku suatu alasan untuk meneruskan perjuangan hidup ini..

Engkau Tuhan yang aku percaya, tidak pernah akan meninggalkan aku..
Bila aku membuka tangan dan memohon kepadaMu..
Aliran kuasa Roh KudusMu menguasai aku..
dan aku rasa segar kembali.. mengetahui dan sedar betapa Engkau sangat hampir kepadaku..

Ya Tuhanku dan Allahku,
Engkau menganugerahkan aku kedua tangan ini bukan untuk menyelesaikan rutin ku..
namun lebih daripada itu..
Engkau menyediakannya khas bagiku untuk memanjatkan doa dan bersyukur kepadaMu
..setiap saat dalam kehidupanku..
Terima KASIH Bapa atas anugerah kasih ini..

~Dalam setiap hal biarlah dengan tangan ini aku memanjatkan rasa syukur dan pujian hanya kepadaMu~

Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]