Seminar Kesedaran & Penyembuhan Batin ~ St Dominic's Church, Lahad Datu [9-11 Oktober 2009]

Kadang kala kita merasa terlalu dekat dengan Tuhan atau sebaliknya, sehingga kita merasa kita tidak mempunyai sebarang masalah..mungkin tidak pernah mendendami orang atau menyimpan kesalahan orang lain dalam hati kita. Mungkin juga kita seorang yang mudah memaafkan orang lain. Sukar untuk mencari apa sebenarnya masalah dalam batin kita yang menghambat kita untuk datang dan mengenal lebih dalam peribadi Raja Damai kita. Mungkin kita perlu belajar melihat dalam diri kita, melihat peribadi kita sedalam-dalamnya, menyedari perlunya kesedaran akan diri sendiri. Ramai antara kita yang mungkin tidak mengenal diri sendiri..saya tidak mengenal diri dan peribadi saya sehingga tanpa sedar saya memenuhinya dengan kebencian yang begitu mendalam terhadap diri sendiri. Saya menjadi lupa betapa diri saya ini adalah anugerah Allah yang Maha Kuasa, yang terbaik diberikanNya kepada saya untuk digunapakai sementara ziarah diteruskan.
Lama sebelum itu, Tuhan pernah membisik pada saya "Apapun yang kau lakukan sementara hidupmu masih muda, Aku tetap mengasihimu" pada saat seminar ini, saya mengimbas semula dan sedar betapa sebelumnya Tuhan sudah menyiapkan segalanya untuk saya..betapa Tuhan begitu baik dan penuh cinta kasih. Apa lagi yang saya perlukan, selain mempercayakan seluruh hidup saya kepada Allah Bapa, Putera, dan Roh Kudus.. Amen.

Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]