Kaki Yesus


Lanjutan Seminar Kesedaran dan Penyembuhan di Lahad Datu;

Selepas proses pengikatan, saya duduk cuba untuk berdoa. Mata saya tiba-tiba tertarik untuk memandang pada sepasang kaki milik hamba Tuhan yang sedang menjadi alat Tuhan. Tiba-tiba hati saya berkecai dan meruntun dalam kesedihan dan penyesalan, kaki itu membawa diri saya pada 2000 tahun yang sudah. Kaki yang miskin itu adalah milik Yesus. Kaki yang dipenuhi debu dan mengenakan sandal sederhana. Kaki itulah yang berkeliling-keliling kota dan kampung menyebarkan khabar gembira. Kaki Yesus yang dimuliakan dengan kerendahan hati yang sempurna. Kaki Yesus yang mewartakan khabar gembira untuk melepaskan tahanan dan mencelikkan orang yang buta. Kerendahan hati Yesus, sampai saat kakiNya dipaku di kayu salib. Kerendahan hati Yesus, sanggup berkorban untuk saya. Kerendahan hati Yesus, sampai pada tercurahnya darah kudusNya untuk menebus saya.

Lihat pada kaki Yesus..lihat darahNya tercurah..saya mahu terus menatap pada kaki Yesus.. biarlah saya selalu berada di bawah kakiMu Yesus..menatap betapa dalamnya kasihMu..dan meneladani kerendahan hatiMu yang sempurna. Amen.

Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]