L.O.V.E. [John 3:16]


"Kerana begitu besar kasih Allah akan dunia ini, sehingga Ia telah mengaruniakan AnakNya yang tunggal, supaya setiap orang yang percaya kepadaNya tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal." Yohanes 3:16


Love is about happiness and sometimes painfull moment. Lord, You choose and granted me these painfull moment for a reason. I do believe and i accepted all these pain for i trust in Your love more than anything. The memories that You had granted me to feel now is so painfull i can't hardly breath. Yet Your true love always give me strength to carry on because i realize Your way is not my way, Your plan more holy than what i can imagine. Though these feelings are so unbearable for me, i realize there's so much i can do with it.

Hatiku hancur lumat oleh cinta manusiawiku Tuhan. Seperti anggur yang diinjak dan diperas orang untuk mendapatkan airnya; begitu aku merasakan hatiku diperlakukan oleh situasi derita ini. Rasanya deritaku ini tiada pengakhirannya, namun aku selalu ada sebab untuk bergembira oleh kerana karunia kasihMu yang besar dalam hidupku. Engkau mengizinkan aku untuk merasa sedikit dari deritaMu Tuhan. Engkau menunjukkan padaku Hati KudusMu yang tidak henti mengalirkan darah untukku Tuhan. Demi kasihMu saja Yesus, aku memperoleh hidupku. Betapa besar anugerahMu Tuhan untukku orang yang lemah dan berdosa. Pada saat Engkau memanggil aku, bukan saja Engkau menyatakan kemuliaanMu di dalamku dan sesama namun Engkau memberi izin untukku merasakan deritaMu. Supaya di dalamku ada kelimpahan hidup kekal walaupun zahir melihat ini suatu penderitaan.

Pada mata manusiawi tiada yang indah dalam penderitaan namun aku justeru melihat Engkau dalam kemuliaanMu. Yesus, aku persembahkan diriku dan semua derita yang kurasakan ini ke dalam tangan kasihMu. Agar melaluinya kemuliaanMu tampak dalam hidupku, agar aku semakin berusaha menjadi kecil dan tidak berguna di hadapanMu. Yesusku, kasih setiaMu sukar dimengerti namun saat ini Engkau benar-benar telah mengaruniakan aku pengertian ini. Aku bersyukur dan memujiMu ya Allah yang Kudus, kerana semuanya Engkau sembunyikan daripada orang besar namun Engkau nyatakan pada orang-orang kecil.

Saat ini aku persembahkan segalanya di bawah kakiMu yang kudus, setiap sudut hatiku yang luka, setiap air mataku, setiap beban rinduku, setiap saat kepedihan menahan rasa yang ada di jiwaku, setiap kenangan yang menyakitiku, tiap segala sesuatu dalam remuk jiwaku yang bisa Kau gunapakai untuk keselamatan diriku dan umat berdosa. Aku persembahkan hatiku yang hancur dan remuk di hadapanMu Tuhanku. Kasihanilah aku Yesusku, kerana aku ini orang yang berdosa. Amen.


Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]