Pelayanan...

Apabila kita sudah terlalu lama melayani, kita mula menjadikan tugas-tugas pelayanan tersebut sebagai tugas semata-mata, suatu tanggungjawab yang perlu ditunaikan sehinggakan kadang-kadang kita lupa...tugas pelayanan itu kita lakukan kerana Tuhan dan kerana cinta kasih kepada sesama, tugas melayani itu suatu kesedaran bahawa kita ini hamba Tuhan yang berdosa...
Pelayanan itu menunjukkan betapa kita ingin menggembirakan hati Yesus yang begitu menderita dalam karya penyelamatan. Tugas melayani itu suatu peluang bagi kita berkongsi sedikit dari kesengsaraan Yesus di atas kayu salib, pelayanan itu tugas yang diberikan Tuhan kepada kita untuk mewartakan Khabar Gembira dan cinta kasih kepada semua...

"Tuhan, saya tidak mahu lupa..biarlah dalam pelayanan saya yang sedikit ini saya lakukan segalanya demi nama Mu agar Bapa di Syurga dimuliakan...saya tidak mahu lupa bahawa Engkau yang memilih saya untuk tugas ini dan saya mahu melakukannya kerana cinta kasihku kepadaMu dan penghargaan padaMu...biar saya lakukan semua ini bukan kerana tanggungjawab tetapi lebih daripada itu...saya mahu melakukannya demi Iman, Harapan, dan Kasih padaMu dan sesama...Tuhan kasihanilah aku..."
by: ;o) Lovely-Mary.

Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]