kuasa KASIH / the POWER of LOVE

Kasih itu sabar; kasih itu murah hati; ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong. Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah dan tidak menyimpan kesalahan orang lain. Ia tidak bersukacita karena ketidakadilan, tetapi karena kebenaran. Ia menutupi segala sesuatu, percaya segala sesuatu, mengharapkan segala sesuatu, sabar menanggung segala sesuatu. 
~1 Korintus 13:4-7~

Di dalam kasih tidak ada ketakutan: kasih yang sempurna melenyapkan ketakutan; sebab ketakutan mengandung hukuman dan barangsiapa takut, ia tidak sempurna di dalam kasih.
~1 Yohanes 4:18~


Apabila dunia menceritakan keagungan dan kekudusanMu ya ALLAH.. sesungguhnya semua orang akan menjadi hairan dan kata-kata tidak akan terungkap untuk menyatakan kemuliaanMu yang begitu besar. Terpujilah namaMu yang kudus.. Engkau yang menciptakan langit dan bumi, malam dan siang, hujan dan panas.. yang menciptakan gunung dan bukit, sungai dan lautan, yang mencipta bunga dan unggas, yang mengukir pohon besar yang menaungi bumi.. yang mengukir dahan-dahan kecil bunga dahlia.. yang menyimpan haruman semerbak bunga bakung dan mawar.. yang mencipta sayap helang untuk menguasai angkasa.. terpujilah namaMu yang kudus dan berkuasa. 

Aku bersyukur dan memuji kebaikanMu, namun bukan dengan kedaginganku aku ingin memuji Engkau ya ALLAHku.. tetapi, ambillah tempatMu dalam diriku ini lewat Roh KudusMu.. biarlah RohMu yang menyempurnakan aku dalam pujian dan penyembahan ini. Kerana, aku mahu mengasihiMu bukan dengan daging yang lemah tetapi dengan RohMu yang begitu sempurna dan kudus. Urapi persembahanku ini Tuhan, agar ia menjadi sempurna dan menyenangkan hatiMu.

Ini aku Tuhan, mahu datang di hadapan hadiratMu yang kudus dengan apa adanya aku ini... sungguh aku mahu bersyukur dan menyatakan terima kasihku kepada kasihMu yang besar dan agung itu. Kasih yang memungkinkan segala yang mustahil terus berlaku di hadapanKu.. Sempurnakan aku dalam kasihMu itu.

Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]