Damai bersertamu / Peace be with you

"Damai sejahtera Kutinggalkan bagimu. Damai sejahteraKu Kuberikan kepadamu, dan apa yang Kuberikan tidak seperti yang diberikan oleh dunia kepadamu. Janganlah gelisah dan gentar hatimu." Yohanes 14:27

Selama ini aku mencari-cari damai yang Kau maksudkan.. yang kutemui selalu adalah damai ciptaanku sendiri.. aku menemukan damaiku namun hatiku selalu tidak merasa puas.. aku masih mencari sebuah damai yang dapat membebaskan diriku.. damai yang bisa menjadikan aku bebas seperti burung rajawali di angkasa luas.. bebas menjadi diriku sendiri.. damaiku tidak mampu membebaskan aku damai yang diberikan dunia selalu gagal memuaskan dahagaku akan cinta kasih dan sukacita.. damai melalui pengetahuan duniawi tidak mampu memuaskan roh dan jiwa yang keseluruhannya adalah milik Allah. 

Aku bersyukur dan berterima kasih kepadaMu Allah Bapa, kerana panggilanMu untuk aku menjejakkan kaki ke tempat itu akhirnya membuka pintu hatiku yang terkunci untuk menerima belas kasihanMu. Aku akhirnya menemukan damaiMu.. damai yang Kau tinggalkan untukku.. sungguh ia tidak seperti yang dapat diberikan oleh dunia ini. DamaiMu penuh sukacita, kebebasan, dan penuh cinta kasih. Segalanya yang kutemui melalui damaiMu adalah kelimpahan yang tidak tertampung oleh hatiku.. Yesus, aku MENCINTAIMU sungguh-sungguh.

Aku bersyukur kerana rahmat cinta kasih dan kerahimanMu yang begitu berlimpah telah menyembuhkan luka-luka batinku.. penolakan tiada lagi dalam hatiku.. aku mahu menerima semuanya, segala sesuatu yang Engkau ajarkan kepadaku, aku mahu menyimpan dan bersaksi atas segala yang telah Kau limpahkan kepadaku.. suka cita yang berlimpah ini, aku mahu terus menikmatinya walau dalam kondisi apapun.. aku mahu selalu percaya akan firmanMu yang selalu Kau tanam dalam hatiku .. "Akulah pokok anggur dan kamulah ranting-rantingnya. Barangsiapa tinggal di dalam Aku dan Aku di dalam dia, ia berbuah banyak, sebab di luar Aku kamu tidak dapat berbuat apa-apa."

 Terima Kasih YESUS!

Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]