Firman

Firman itu lebih tajam daripada pedang bermata dua...ia mengetahui segala sesuatu dan bisa memisahkan roh dan jiwa...
Tuhan datang kepadaku dengan kuat kuasaNya.. aku semakin jauh walaupun masih cuba untuk memegang Dia.. aku jatuh dalam kekelaman dosa yang paling dalam.. tanpa memberi peluang kepada Dia untuk berkarya dalam hidupku saat ini.. aku hanyut dalam kepentingan diriku sendiri... menyangka aku bisa melakukan semuanya tanpa bantuan daripadaNya...
Aku tersentak bilamana firmanNya melewati minda sempitku.. "Di luar daripada Aku, engkau tidak dapat berbuat apa-apa."
Lord, what have i done..? i'm drowning myself in selfishness and laziness.. i'm keeping myself inside the hole.. never trying to reach out to You... though, You are always giving me the strength to carry on... i'm refusing to accept it... i refused to receive Your love and kindness...
Engkau datang Yesus, pada saat ini.. melalui suatu keadaan yang sangat manis... usir segala kebimbangan dan ketakutan ini Yesus.. masuklah di kedalaman hatiku dan usir segala kerisauan dan remeh temeh duniawi yang dangkal... aku mahu tetap tinggal di Hati KudusMu Yesus...
Pada saat ini, aku mengakui kelemahan .... memang manusia ini lemah dan tidak sempurna.. seperti pohon anggur... Engkau adalah pohon, dan kami ini ranting-ranting kecil.... di luar daripada Engkau, kami tidak akan dapat berbuah...
Terima kasih Tuhan, atas pengalaman dan pengajaran manis pada hari ini.

Comments

Popular posts from this blog

Sinar Kemuliaan

Sirakh 2:1-18

Mazmur 8:2-9 [Psalm 8:2-9]